Ayhan Tekin
Ayhan Tekin
Giriş Tarihi : 13-07-2019 16:46

Müzik tavında dövülür..

Dönem müzikleri

 

Bazı sesler vardır ki döneminin atmosferinde yerini bulur, rengini bulur. Kendi zamanına mahkum bu seslere bu pencereden bakılırsa daha bir kıymetli olurlar.Zira bugün taş plaklardan dinlenen birçok ses tatlı bir taklit içeriği oluşturmaktayken döneminde kim bilir ne reytingler yapmış, ne “like” lar almıştır.

 

Hatta biraz daha ileri gidersem ,müzikal heves ve temel yıllarımda tabuya dönüşmüş sesler hakkında pat diye olur olmaz yerlerde yaptığım yorumlar neredeyse vatan hainliğine varan bir müzikal suç olarak önüme çıkmıştır.

Zamane hoyratlığının ötesindeki bu cüretlerim bugünde zaman zaman kafamı kurcalamakla birlikte tabii ki geçen yıllarla kenarları törpülenmiş, üretime saygıyla baharat terbiyesi yapılmış ve içerisindeki hoşluklar aranarak yumuşamıştır.

 

 Türkçeyi kullanma şeklini ,tane tane anlaşılırlığını sevsemde melodiden çıkmaya varan didaktik ders niteliğindeki sesinde haz etmediğim Zeki Müren’in  bazı titrek ve abartılı yorumları acaba günümüz prodüktörleri (gerçeklerinden bahsediyorum ,Türkiyedeki örneklerinden değil)n den dayak yer miydi?

 

Hafız Burhan ın sesindeki dik temalar acaba günümüzde olsa nasıl yorumlanır,rengi sevilmese de ,sesinin oktavından bahsedilerek marka çalışması mı yapılır dı ?

 

Safiye Ayla şimdiler de yaşamış olsa acaba Günay da çıkarırlar mıydı ? bilemedim 

 

Münir Nurettin Selçuk  mükemmel beste ve söz yazımı yanında şarkıcılığı ;saygıdan ve dönemindeki itibarından ayrı düşünülse acaba ne durumda olurdu. Türk musikisinden sonra tangolara varan yaklaşımları o devir de henüz adı konmamış pop kültürüne yenilmişlik mi,yenilikçi deneysel çalışmalar mı olarak yorumlandı bilemem ama 

günümüzde şarkı söyleme uslubuyla tenkit almadan kurtulabilir miydi ?

dönemindeki ilgiyi görür müydü cevabı size bırakıyorum.

 Oğlu da bu rüzgarın devamıyla müthiş besteler yapmış ama yaşam olarak ara döneme yakalanarak şarkıcılığı yüzünden epey hırpalanmıştır.Bence babasıyla aynı devirde olsa muhtemelen oldukça beğenilirdi.

 

Fenomen olmuş ara dönem sesi Müzeyyen Senar biraz günümüz biraz bahsettiğimiz dönem beğeni formuna uysada hafiften türkücü ağzıyla yapmış olduğu Türk müziği yorumları günümüzde yeni çıkan bir şarkıcı için pekte şanslı bir durum olmasa gerek.

 

Buradan hareketle acaba günümüzde kıymetli olan sesler acaba 80 sene önce nasıl yorumlanır dı ?

Bir M.Gürses,Kibariye o dönemde sesleriyle dikkat çeker miydi

yada Sezen Aksu ? Minik serçe mi kabul edilir yoksa söyledikleri anlaşılmakta zorlanılan başka bir kuş mu bilemedim .

 

Ancak Nilüfer’in ve Candan Erçetin’in seslerindeki vibratoları devirlerinin iyi örnekleriyle titreyerek yarışır ve iş yapabilirdi diye düşünüyorum.

Yada Tarkan danslarıyla bıyıkları yeni terleyen İstanbul beyefendileri tarafında taklit edilir miydi ,peşinden sürükleyebilir miydi  ?

Yada şarkı sözleriyle , Çamlıca’da yürürken mendilini düşüren hanımefendilerin ağızlarına pelesenk olur muydu bilinmez .

 

Oynama şıkıdım şıkıdım

Kıl oldum abi..

Ah yanar döner a acayipsin

 

Hepsine müziğimize yaptıkları katkılar dan dolayı teşekkür ediyor saygı ve hürmetle anıyorum...

 

Ayhan Tekin 

04.06.2019/çeşme

 

NELER SÖYLENDİ?
@
PUAN DURUMU
  •   Takım P O
  • 1 Fenerbahçe 3 1
  • 2 Sivasspor 3 1
  • 3 Yeni Malatyaspor 3 1
  • 4 Yukatel Denizlispor 3 1
  • 5 Alanyaspor 3 1
  • 6 Antalyaspor 3 1
  • 7 Çaykur Rizespor 3 1
  • 8 Beşiktaş 3 2
  • 9 Kasımpaşa 1 1
  • 10 Trabzonspor 1 1
  • 11 Konyaspor 1 1
  • 12 MKE Ankaragücü 1 1
  • 13 Gençlerbirliği 0 1
  • 14 Kayserispor 0 1
  • 15 Galatasaray 0 1
  • 16 Medipol Başakşehir 0 1
  • 17 Göztepe 0 2
  • 18 Gazişehir Gaziantep 0 1
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
ANKET OYLAMA TÜMÜ
POLİTİKAYI- SİYASETİ SEVİYOR MUSUNUZ ?
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA