Serap Yıldız
Serap Yıldız
Giriş Tarihi : 03-07-2019 21:02

XXI.YÜZYILDA EĞİTİME YENİ BAKIŞ

    Eğitimin yapılabilecek en iyi tanımı, insanların davranışlarında belli amaçlara göre değişiklik oluşturmasıdır. Bu değişiklik herkes için ayrı anlam ve ayrı önem taşır. Davranış değiştirme işinin hangi faaliyetler yoluyla ve nasıl gerçekleşeceği hususu bizi doğrudan doğruya öğrenme işine ve onu sağlamak için düzenlenen öğretme sürecine götürür.

      Her yaptığımızın teknolojiye döndüğü zamanımızda,küçük bireylerimizin uçsuz bucaksız bir dünya olan teknolojinin içine düştüğü bu zamanda teknolojiyi de eğitimden uzak tutmak mümkün olamaz. Peki ne yapılmalı? Eğitim için hâlâ aynı tanımı kullanabilir miyiz? 

     Günümüz koşulları ne olursa hâlâ eğitim bir davranış değişikliği sürecidir.  Eğitim,bireyler için toplumun beklentileri,bireyin ilgi ve istekleri doğrultusunda yaptığı ya da yapacağı davranışı değiştirmede etkili olmaktadır. Bu süreçte  sadece beklentiler değişmiştir. Önceden eğitimde bireye balık verilmesi yeterliyken,şimdi balık nasıl tutulur onun öğretilmesi  hatta balığı yemek dışında yapılabilecekler konusunda ilerletmesi gerekmektedir. Zaman ilerlemekte,dünyamız hızla gelişmekte,eğitimde bireyleri buna hazırlamaya çalışmaktadır.

       Eğitim bir davranış değiştirme süreci iken öğretim ise  bilgi,beceri ve tutumu kazanması için yapılan  sistemli etkinliklerdir. Öğrenme bazen okuyarak ya da izleyerek,tartışarak hatta uygulayarak konuyu öğrenmeye çalışırlar. Bu değişik öğrenme yöntemleri,bireyin hedefine,ön bilgilerine,önceki yaşantılarına,bireyin gelişim özelliklerine göre değişebilir. Bu değişkenler bizi bireyin farklılığına götürür. Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken en önemli noktada budur.

       Eğitimde teknolojinin kullanımı sanılanın aksine bireyleri eğitim ve öğretimden uzaklaştırmaz. Tabi ki burada doğru kullanım çok önemli. Bireylerin yaşayarak,dinleyerek yada görsel destekle öğrenmesini sağlayabilecek,zaman ve maliyet açısından yük olmayacak ve en önemlisi bireyi gelişmeye götürecek eğitimde teknoloi kullanılmasıdır.    

    Eğitim sistemi,öğretim programları günümüze yetişmeye  çalışırken bizim üstüde durmamız gereken,”Benim çocuğum ne istemektedir? Kendisini nerede görmek,ne yapmak istemektedir? Akademik başarı çocuğun kaderini çizebilir mi? 135 dakika ya da 180 dakika benim çocuğumu tanımlar mı? Belki de en önemli soru  ‘’Her çocuk aynı mıdır?’’ sorularına  cevap verebilmektir.

   

    Eğitimin yapılabilecek en iyi tanımı, insanların davranışlarında belli amaçlara göre değişiklik oluşturmasıdır. Bu değişiklik herkes için ayrı anlam ve ayrı önem taşır. Davranış değiştirme işinin hangi faaliyetler yoluyla ve nasıl gerçekleşeceği hususu bizi doğrudan doğruya öğrenme işine ve onu sağlamak için düzenlenen öğretme sürecine götürür.

      Her yaptığımızın teknolojiye döndüğü zamanımızda,küçük bireylerimizin uçsuz bucaksız bir dünya olan teknolojinin içine düştüğü bu zamanda teknolojiyi de eğitimden uzak tutmak mümkün olamaz. Peki ne yapılmalı? Eğitim için hâlâ aynı tanımı kullanabilir miyiz? 

     Günümüz koşulları ne olursa hâlâ eğitim bir davranış değişikliği sürecidir.  Eğitim,bireyler için toplumun beklentileri,bireyin ilgi ve istekleri doğrultusunda yaptığı ya da yapacağı davranışı değiştirmede etkili olmaktadır. Bu süreçte  sadece beklentiler değişmiştir. Önceden eğitimde bireye balık verilmesi yeterliyken,şimdi balık nasıl tutulur onun öğretilmesi  hatta balığı yemek dışında yapılabilecekler konusunda ilerletmesi gerekmektedir. Zaman ilerlemekte,dünyamız hızla gelişmekte,eğitimde bireyleri buna hazırlamaya çalışmaktadır.

       Eğitim bir davranış değiştirme süreci iken öğretim ise  bilgi,beceri ve tutumu kazanması için yapılan  sistemli etkinliklerdir. Öğrenme bazen okuyarak ya da izleyerek,tartışarak hatta uygulayarak konuyu öğrenmeye çalışırlar. Bu değişik öğrenme yöntemleri,bireyin hedefine,ön bilgilerine,önceki yaşantılarına,bireyin gelişim özelliklerine göre değişebilir. Bu değişkenler bizi bireyin farklılığına götürür. Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken en önemli noktada budur.

       Eğitimde teknolojinin kullanımı sanılanın aksine bireyleri eğitim ve öğretimden uzaklaştırmaz. Tabi ki burada doğru kullanım çok önemli. Bireylerin yaşayarak,dinleyerek yada görsel destekle öğrenmesini sağlayabilecek,zaman ve maliyet açısından yük olmayacak ve en önemlisi bireyi gelişmeye götürecek eğitimde teknoloi kullanılmasıdır.    

    Eğitim sistemi,öğretim programları günümüze yetişmeye  çalışırken bizim üstüde durmamız gereken,”Benim çocuğum ne istemektedir? Kendisini nerede görmek,ne yapmak istemektedir? Akademik başarı çocuğun kaderini çizebilir mi? 135 dakika ya da 180 dakika benim çocuğumu tanımlar mı? Belki de en önemli soru  ‘’Her çocuk aynı mıdır?’’ sorularına  cevap verebilmektir.

   

NELER SÖYLENDİ?
@
PUAN DURUMU
  •   Takım P O
  • 1 Alanyaspor 12 4
  • 2 Çaykur Rizespor 8 4
  • 3 Fenerbahçe 7 4
  • 4 Yukatel Denizlispor 7 4
  • 5 Galatasaray 7 4
  • 6 Gazişehir Gaziantep 7 4
  • 7 Yeni Malatyaspor 6 4
  • 8 Trabzonspor 6 4
  • 9 Konyaspor 6 4
  • 10 Sivasspor 5 4
  • 11 Antalyaspor 5 4
  • 12 MKE Ankaragücü 5 4
  • 13 Beşiktaş 4 4
  • 14 Medipol Başakşehir 4 4
  • 15 Kayserispor 2 4
  • 16 Göztepe 2 4
  • 17 Gençlerbirliği 1 4
  • 18 Kasımpaşa 1 4
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
ANKET OYLAMA TÜMÜ
NASIL DİYORSUNUZ, HAYATIN TADI VAR MI ?
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA