Emin Tunçbilek
Emin Tunçbilek
Giriş Tarihi : 09-07-2019 16:22
Güncelleme : 11-07-2019 12:59

GAZETE İLANCILIĞI

    Günümüzde yazılı basın içinde  onunla  birlikte sürdürülen ilancılık  Osmanlı döneminde çıkmaya başlayan gazetelerden de önce  konuyu haberdar etme, duyurma anlamında olan  devirlerden gelmiştir.. Çığırtkanlarla, tellallarla  yürütülen sesli reklam ve  duyurma işleri    ilkellik içerisinde de olsa  emekleri bugün  inkar edillemez.

   İlancılık kısa bir süre önceye kadar ücreti adresinizden, sloganıyla  yapılıyordu. Gazetelere telefonla Ajanslar aracılığıyla ilanlar  verilebilmektedir. ilan ücretleri ise  uzak yakın demeden adreslerine tahsilatçı göndererek   alınıyordu.. Ancak Bu uygulama  artık son derece azaldı.    Artık banka havaleleriyle, kredi kartlarıyla ilan bedellerinin tahsilatı  hem kolaylaştı ,hem de tahsilatı daha güvenilir hale  getirdi. Ayrıca  ekonomik sıkıntılarda  maliyeti çok yükseklere çıkaran  tahsilatçılık sistemini ise  tamamen yoketti. . 

      İlancılık özellikle büyük kentlerde daha geçerli ve yaygın olan  bir iştir.  Gazeteler  seri ilancılık, Eonomik ilancılık, Küçük ilancılık,  gibi adlar altında seri ilan  sayfalar yaptılar, hala da yapmaktadırlar.. Bu iş  özellikle Eleman arama ,iş arama, vasıta satma, vasıta arama, Gayrimenkul alma-satma veya kiralama işlerini çok ucuz ücretlerle  olmaktadır. Pratik ve çok yaygın bir alışveriş sektörü halindedir...

       Gazetelerde  yukarıda açıkladığım konulardaki ilan metinlerini  doğal olarak  belirli  bir sistem ve  kurallar içinde yayınlamaktadırlar.. Ve gazeteler  İyi de para kazandılar.

       Ancak  Akla gelen her konu  ilan olarak yayınlamaz ve  İmla kuralları gereği  kimi kelime toplulukları bir kelime kabul edilir.  Örnek : Gazi Mustafa Kemal Bulvarı  2 kelime olarak ücretlendirilir. Ücretlendirme  kelime sayısı ile hesaplanır. En az 3 kelime ile ilan alınır.

         Gelelim konunun sıkıntılı yanına. Gazete İlancılığı Dijital teknolojiyle korkunç bir kuşatma içine girmiştir..Bu husus İntenet  ilancılığıdır.. Ne yapılması ve nasıl bir aşama içine girilmesi gerektiği konusu  şu an deneme yanılma dönemindedir. Gazeteler dışında önüne gelen  işin uzmanı imiş gibi internette  paralı parası  ilan sahifeleri yayınlamaktadırlar.  Mevcut kutuplaşmalar nedeniyle de Gazetelerin arasında yaptırımcı bir diyalog yoktur. Yani Gazeteler arasında  yeterli bir diyaloğun olmayışı  ilancılığı mahvetmektedir. (Bu durum ayrı bir yazı konusu)   Çözümsüzlük gündemde sıcak  durması  her geçen gün zararın derinleşmesi çok üzücüdür.. Dileğimiz  teknolji karşısın da  ilancılığın darmadağın olmadan   bir zamanlar olduğu gibi yeniden  canlı ve etkinliğini koruyucu  havaya girmesi için  diyaloglar ağını kurmak ve bıkmadan  işbirliği yollarını aramak ve açık tutmaktır..

 

NELER SÖYLENDİ?
@
PUAN DURUMU
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
ANKET OYLAMA TÜMÜ
Mesleğinizi seviyor musunuz ?
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA