Eleman Tunçbilek  Reklam   0532 786 30 75/ 0312 430 75 00
HV
29 MART Cuma 14:00

SERİ İLANCILIK NE DURUMDA ( OCAK 2023 )

Emin Tunçbilek
Emin Tunçbilek
Giriş Tarihi : 21-01-2023 19:46

              Seri ilancılık iş insanları için çok önemli bir hizmet sektörüdür.  Son dönemde  kağıt gazeteciliğindeki tiraj  düşüşleri gazeteler içinde  yayınlanan seri ilancılık içinde zihinlerde  doğal olarak   kaygı  dolu yorumlar getirmiştir ,, Doğrudur da, Kağıt gazeteciliğindeki tiraj düşüşleri bir gerçektir. Gazetelerin bu tiraj düşüşlerine karşı yeterli ve gerekli önlemleri almadığı kanısı yaygındır.

                   Gazetelerde  önlemler alındığı takdirde seri  ilan sayfalarının ilgisini ve etkinliğini  sürdüreceği kanısındayım.

                   Gerekli önlemler nelerdir, Neler yapılmalıdır ?

                   Bu gün için 4 gazete seri ilan konusuna  sayfa ayırmaktadır. Hürriyet, Posta, Milliyet, Sabah.

                   Bu gazetelerin son zamanlar öncesi, gelirlerinin  büyük kısmı ilancılıktan gelmekte idi. Böyle bir kaynak kaybedilmemelidir. O nedenle de:

                  Özellikle her ay ilan  sayısı   ilk 5'te olan Reklam Ajanslarıyla  dinamik bağlantılar kurulmalıdır. Reklam Ajanları özellikle pandemiden  bu yana  yani 2019 dan bu yana içlerine çok kapanmaya başladılar, hemen hemen tamamına yakını tek elemanla çalışıyor. Ajanslarla dinamik diyaloğlar kurulmalıdır.. Gelebilecek öneriler diğer Ajanslara da iletilerek o konularda ortak  görüşler geliştirilmelidir. Gelen öneriler  küçümsenmemeli olanaklar ölçüsünde  uygulamaya sokulmalıdır. Aylık görüşmeler  her ay  en az 1 yıl süreyle devam etmelidir. Reklam ajansları arasında diyaloglar  ne yazık ki son derece zayıftır. Özellikle gazete geçmişleri ve kökenleri  olmayan ama internette  ilancılık yapan şirketlere karşı  Ajansların  işbirliği yaparak    nasıl  tepki koymaları gerekir, birlikte karar vermelidirler..

                   İnternette Gazete Reklam Servisleriyle  resmi bağlantıları hiç   olmayan bine yakın ilan sitesi var. Ve doğru dürüst Müşteri portföyleri de yok. Seri ilan temel kurallarına ve kültürüne yabancılar. Hergün gazetelerde çıkan ilanları veya internette diğer kuruluşların yayınladıkları ilanları tarayarak işi götürmeye çalışıyorlar.  İlan çeşitleri olmadığından her ilanı ortalama 15-  20 gün yayınlıyorlar. Ve yine  bazıları özel modüller aracılığyla eski ilanları kendilerine sanki o gün gelmiş gibi yeni ilan diyerek,  yayınlıyorlar.  Ağırlıklı gazetelerle yıllardır çalışan seri ilan ajanslarının ise  konuya hakim  gerçek portföy yaratan  elemanları var.  İşte bu Ajansların sadece internette ilancılık yapan kişi veya şirketlerin etkisizlik konumlarını  ısrarla müşterilerine  anlatmalıdırlar. İlanverenlerde çok yaygın bir kanaat var. Artık internete ilan veriyoruz, bizi internetten arıyorlar. İlgileniyorlar. Çıkan ilanlarımızı özellikle bazı sitelere verirsek çok  arayan oluyor, diyorlar. Bu yorumlara karşı seyirci kalınıyor.

                  Gazeteler özellikle Ankara, İstanbul, İzmir sanayi bögelerinde gazetelerini satacak bayiler bulmalıdırlar. Bunlar mutlaka bakkal olmalı, diye, bir anlayış olmamalıdır.  Dükkanlar da da gazete satma denenmelidir. Onlara verilecek komisyonlar kesinlikle artırmalıdırlar. Yine bu üç şehirde  Gazeteler  Metroların ana  başlangıç  hareket merkezinde ve son durakta ve ara duraklarda özellikle sabah 07.00- 10.00 arası  indirimli ücretlerle satılmalıdır.

                     Gazetelerin  internet sahifeleri yeniden nasıl olmalı ele alınmalıdır, bunun için özellikle reklam ajanslarının  düşünceleri alınmalıdır.

 

 

 

 

YORUMLAR
web counter