RÖPORTAJ
Giriş Tarihi : 19-09-2019 14:02   Güncelleme : 19-09-2019 14:14

Tunçbilek Reklam'da Seri İlancılık - Röportaj

Tunçbilek Reklam'da Seri İlancılık

Tunçbilek Reklam'da Seri İlancılık - Röportaj

             Bilişim Dünyası bir süredir   Gazetelerde Seri ilancılık sayfalarını da  ciddi ölçüde olumsuz etkilemektedir.  Ancak  yarım asıra doğru giden geçmişiyle dinamizmini ve heyacanını hiç eksiltmeden sürdüren bir  Reklam Ajansı  var.Yani  Tunçbilek Reklam.. Kurumsal havasıyla   yapılanmasından ve etkinliğinden hiçbir şey kaybetmediğine tanık olduk.

           Yönetim kurulu Başkanı Emin Tunçbilek ile bu olumluluğun  nelerden kaynaklandığını sorduk .  Sorularımıza  aldığımız yanıtların işletmecilik açısından sadece reklam sektörününü değil her sektörde de  çözümlerine uygun öneriler yakaladık.  Çünkü Türkiyede  hele hele son yıllarda 3 yıl 5 yıl faaliyette olduktan sonra  kaybolan firmalar  varken yarım asıra doğru giden  sınırlı sayıda kurumlardan biri olmak  elbette tecrübesinin  fazlasıyla önemsenmesi gereken bir olgu olduğunu kabul  etmek gerekir.  Emin Tunçbilek'e konuyu açtık ve sormaya başladık:

            Tunçbilek Reklam ne zaman  kuruldu, bugünlere nasıl gelindi ?

            Tunçbilek Reklam  Gazetelerde seri ilancılığa 01.09.1987 tarihinde  başlamıştır.

             Başlangıçta benim dışında bir eleman vardı.  Bu personelimiz yaz- kış farketmeden saat en geç 08.05'de büroyu mutlaka açardı ve akşam 19.30'a  kadar pazar dahil çalışırdı.  Ajansın ilk tahsilatçısı da  yine benim. Çalışan  tek elemanım  ise sadece gelen telefonlara bakmazdı. Büronun  diğer tüm işlerinde  de  yardımcı  oluyor idi. Sınırlı bir sermaye  gücüm oluğu için  işyerinde yapılması gereken  tüm işlerde hiyerarşi  hesabı yapmadan  düşünmeden ben de bir yardımcı eleman olarak her işte sorumluluk aldım ve bizzat  yaptım.

           Yıllar içinde şirketimiz 17 bayan elemanın 7 tahsilatçının seri ilan işlerinde çalıştığı bir şirket olduk. Uzun yıllar bütün gazetelerde aylık toplam gönderilen ilan sayılarıyla genelde hep birinci olduk. Ve hep ilkeli ve ödünsüz çalıştık. Örnek olduk, özenildik.  Zaman zaman gazetelerden kendileriyle ilkelerimizden ödün vermeme  uğruna çalışma yasağı yedik. Yine de duygusal olmadık, kırılmadık küsmedik, yılmadık ticari düşündük. O dönemlerde ilişkilerimiz bozulan gazetelerle karşılıklı yanlışları özeleştirilerle yeniden düzelttik. Bugün dahi  hala bir gazete ile ilişkilerimizde donukluk vardır. Oysa bu donuklukta bile gazete üst yöneticilerinin kendi alt yöneticilerince yanıtıldığını biliyoruz. En üst yönetimin anlatacaklarımız  merak edlip sorulup, incelemeye alınsa bizim gazete ile  çalışmamıza kısıtlama koyan alt yöneticilerin işlerine son verme olasılıklarının da yüksek olduğunu biliyoruz. Biz üst düzey yöneticilerin ilan sahifelerinde farkedecekleri ciddi aksaklıkları, çok sayfa görüntüsü makyajı altında gazeteyi nasıl ciddi zararlara  soktuklarını farkedeceklerini de biliyoruz. Çünkü biz hakkımızda yasaklama kararı alan bu kişi veya kişilerin ısrarla seri ilan işini bilmediğini geçmişte bizlerin çabalarını kendilerine malederek geçindiklerini biliyoruz. 

                     Başarılı geçen geçmişimizdeki deneyim zenginliklerimizi uzun anlatmak bu görüşmemizin  konusu olmadığından şimdilik burada noktalamak  isteriz.

                    Bu güne gelirsek, geçmişin kök ve gövdesinden nerelere geldik, neyiz, ne olmalıyızı ele alırsak ciddi bir özeleştirimizi yapmak ve buna göre yeni anlayış ve yeni uygulama arayışları  içine girmek zorunluluğun  ortaya çıkacağını düşünüyoruz.  Nasıl mı?

                   Günümüzde Dijital teknolojinin kuşatması içinde olmayan meslek kalmamıştır. Dolayısıyla her meslek şu ölçüde bu ölçüde dijital bilgi ve kültür rüzgarının  içine girmiştir ve dijital teknoloji mesleklere ciddi ölçüde yeni masraflar getirmiştir. Peki bu önemli yapılanmaya karşı dijital teknoloji desteği veren kişi ve kuruluşlarda durum  ne  düzeydedir? Açıkcası bu işin bir başıboşluk içerisinde olduğunu bilmeyen yoktur. İnternet sitesi bulunmayan firma neredeyse kalmamıştır. Ama yaptırdığı internet sitesinden kısa süre içerisinde memnun kalanı da yoktur. Hatta internet sitesi yaptırma konusunda anlaşmış olup yapımcıya belirli bir ücret ödemesine karşın sitesini alamayan veya yapımcısını daha sonra bulamayan firmaların sayısı korkunç artmıştır.  Dijital sektördeki bu karmaşıklık ve fırsatçılık  girişimlerini araştırmayı  iş edindik, derin boyutlarıyla inceledik.  Sonra ne mi yaptık ?  Önce Gazete ilancılığının  internet ortamına  uyumlu benzerini  taşıdık. Ayrıca   ortalama Türkiye düzeyinde sıcak 250.000 dolayında bağlantımız olan şirketlere 2. hizmet alanımız olarak  sosyal medya   ve yazılım konularında da   donanımlı  teknik servis  hizmet alanı açmaya karar verdik.

 

                  Yani  dijital potansiyeli de işlerimiz arasına aldık. Yeni hizmet anlayışımızda şirketlerin yaşadıkları sıkıntıları güvenilir bir firma arayışı içerisinde çözmede 

NELER SÖYLENDİ?
@
PUAN DURUMU
  •   Takım P O
  • 1 Alanyaspor 17 8
  • 2 Trabzonspor 15 8
  • 3 Fenerbahçe 14 8
  • 4 İstanbul Başakşehir 14 8
  • 5 Galatasaray 13 8
  • 6 Sivasspor 12 8
  • 7 Konyaspor 12 7
  • 8 Gaziantep FK 11 8
  • 9 Antalyaspor 11 8
  • 10 Yeni Malatyaspor 10 7
  • 11 Göztepe 9 8
  • 12 Beşiktaş 9 8
  • 13 MKE Ankaragücü 9 8
  • 14 Denizlispor 8 8
  • 15 Kasımpaşa 8 8
  • 16 Çaykur Rizespor 8 8
  • 17 Gençlerbirliği 6 8
  • 18 Kayserispor 4 8
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA