Giriş Yap Kayıt Ol
SPOR | Tunçbilek Reklam
    SPOR Kategorisi
    EVDE EGZERSİZ YAPILIR MI? DETAY
    EVDE EGZERSİZ ...

    Bir spor salonuna kayıt yaptıramıyor ya da vakit sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Bazen spor salonlarına üye olmak da çözüm yolu değildir. Her şeyden evvel mutlaka disiplinli olmalısınız. Bu şekilde verimli spor yapabilir ve hayatınızı düzene oturtabilirsiniz. Evde egzersiz yapılır mı bunu incelediğimiz zaman, bugünkü şartlar altında bunun mümkün olduğunu görüyoruz.   Evde Yapılacak Egzersizler   Sporun önemli olduğunu düşünen herkes, istediği zaman bunun için fırsat oluşturur. Günde yirmi dakikanızı ayırarak vücudunuza iyi davranabilirsiniz. Yalnız sporda devamlılık önemli olduğu için bu konuya hassasiyet göstermeniz gerekir. Evde yapılacak egzersizler sayesinde yaşam kalitenizi arttırabilirsiniz.   Evde yapılacak basit hareketler:   Yürüyüş: Evde koşu bandınız yoksa kendi alanınızı belirleyip bu alanda yürüyüşünüzü yapabilirsiniz. Bir yürü – bir koş metodunu kullanabilirsiniz. Günde en az yarım saat yürüyüş yapmanız gerekir. Çömelme hareketi: Çömelme ile birçok kas grubunu çalıştırabilirsiniz. Sırtınızı dik tutun ve bacak kaslarınız ağrıyana kadar bekleyin, sonra da doğrulun bu hareketi asgari sekiz defa yapmak fayda sağlayacaktır. Yukarı itme / dizler üstünde şınav çekme: Yüzükoyun yere yatın ve dizlerinizi yere koyun. Bildiğimiz şınavı dizler üstünde yapın. Yorulma durumunuza göre ara vererek işlemi tekrarlayabilirsiniz. Zamanla sayı artacaktır. Mekik: Karın kasları için birebirdir. Ayrıca üst gövde kaslarınız da çalışır. Sekiz defa tekrar etmeniz yeterli olacaktır. Superman hareketi: Yere yüz üstü uzanın ve superman gibi uzanın. Avuçlar yeri göstermeli sırt kaslarınız için bu hareket çok iyidir. Durabildiğiniz kadar durun ve hareketi tekrarlayın. Diz üstünde geriye esneme: Ayaklarınız üzerinde diz çökün ve ellerinizi geriye doğru eğebildiğiniz kadar eğilin. Hareketi birkaç defa tekrar edin. Kalça kaldırma: Sırt üstü yatın ve ayakları dizden kırın. Elleri yere koyun ve destek alın poponuzu kaldırın. Durabildiğiniz kadar durun ve bırakın. Bir bacak önde çökme, bir bacak yana çökme, bir bacak öne çökme hareketlerini yapın ve bunları da sekizer defa tekrar edin.     Evde egzersiz yapılır mı, elbette yapılır; ancak sadece disiplinli olmalısınız. Videolardan destek alabilirsiniz.   Eğer kronik hastalıklarınız varsa ya da orta yaş ve üzerinde iseniz genel bir sağlık kontrolünden geçmeniz çok iyi olur. Spora başlama kararı, genel bir sağlık kontrolü için yeterli bir neden olmalıdır.

    Dağ Bisikleti İçin Tavsiyeler Ve Öneriler DETAY
    Dağ Bisikleti ...

     Yıl boyunca düzenlenen bisikletli aktivitelere katılanların bisiklet seçimi ve malzeme tedarikinde bilgi sahibi olması gerekir. Çukur, tümsek ve patika yollarda kullanılan dağ bisikletleri; çocuklar, erkek ve kadınlar için ayrı özellikler taşımalıdır. Dağ bisikleti seçerken öncelikle tipine karar vermek gerekir.    Bisiklet Seçimi Nasıl Yapılır?               Dağda, orman içinde, köy yolunda ve toprak yolda bisiklet kullanacaklar tercihlerini dağ bisikletinden yana kullanmalıdır.    -Doğada tepe inişi yapmak isteyenler DH adı verilen downhill,  -Şehir içi kullanım için katlanır modeller tercih edilebilir.               Bisikletin nerede kullanılmak istediğinin önceden belirlenmesi bisiklet türüne karar verilmesini de kolaylaştırır. Bisiklet seçiminde asla göz ardı edilmemesi gerekenler arasında;    -Bisikletin toplam ağırlığı en önemli konu arasında gelir. En hafif bisikletin en iyi seçenek olduğu bilinmelidir.    -15 kg’dan ağır bir bisikletle rampa çıkmak oldukça zordur. Unutulmaması gereken konu bisikletin bizi taşıması gerekliliğidir. Satın alma aşamasında gerekli bilgileri edinerek fiyat-kalite-değer dengesi hakkında da bilgi sahibi olunabilir.    Bisiklet Alırken Kullanılmayacak Özellikler Eklenmemelidir!               Kullanılmayacak özellikler fiyat üzerinde etkili olduğu kadar ağırlık üzerinde de etkilidir. Bisiklette kullanılan donanım kalite/fiyat arasındaki dengenin en doğru şekilde belirlenmesini sağlar. Piyasada yer bulan ve en beğenilen dağ bisikleti markaları arasında; Specialized, Trek, Cannondale, Sedona, Scott, Kron, Corratec ve Giant sayılabilir. Katlanır bisiklet dendiğinde akla ilk gelen marka ise Dahon'dur.    Amortisör Seçimi Nasıl Yapılmalıdır?               Bisikletlerde iki tür amortisör kullanılır. Bunlar;    -Full suspension adı verilen ön ve arka amortisörlü bisikletler ve  -Hardtail adı verilen ön amortisörlü modellerdir.               Arka amörtisörün asıl kullanım alanı; tepe inişleri, çukur ve tümseklerden geçilmesidir. Bu esnada ilk darbeyi amortisörler alır ve bu kullanıcı için son derece konforludur. Sadece ön amörtisöre sahip bir dağ bisikleti en doğru kadro seçiminin yapılmasını sağlar.    İdeal Jant Ölçüsü Hangisidir?               Yetişkinler için dağ bisikletlerinde kullanılan jant ölçüleri; 26 ila 29 inç aralığındadır. Bu bilgiye lastik üzerindeki sayılardan ulaşılabilir. Lastik üzerinde görülen 26×210 gibi sayı gruplarında;    -İlk sayı jant ölçüsüdür  -İkinci sayı ise bisiklete binecek olan kişinin maksimum vücut ağırlığıdır.               Çocuklar için yaş ve fiziksel özelliklerine uygun olarak 20 ve 24 jant arası doğru tercihtir. Yeni çıkan dağ bisikletlerinde jant ölçüleri küçük çukurlardan etkilenilmemesi için biraz daha yüksek tutulmuştur.    Dağ Bisikleti İçin Yardımcı Donanım Malzemeleri               Bisiklet kullanırken ihtiyaç duyulan malzemeler arasında en önemli koruyucu ekipman kasktır. CE belgeli, kaliteli ve şık bir seçim yaşanması muhtemel kazalarda etkili bir koruma sağlar. Buna ek olarak;    -Ellerin uyuşmaması için avuç içi destekli eldiven,  -Selenin acıtmaması için pedli tayt,  -Bisikletin önüne fener ve arkasına çakar takılması tavsiye edilir.

    Zumba İle Kilo Verilir Mi? DETAY
    Zumba İle Kilo ...

    Zumba, 1990’lı yıllarda Latin Amerika’da ortaya çıkmıştır. Salsaya benzer bir dans türüdür. 1999 yılında ABD’de daha popüler hale gelmiştir. Genel olarak bir saatlik ayarlanır. Amerikan basını tarafından bir numaralı egzersiz programı olarak seçilmişti. Zumba ile kilo verilir mi, derseniz elbette zumba ile çok rahat ve eğlenceli şekilde kilo verebilirsiniz.   Zumba ve Kilo Vermek   Zumba ile kilo vermek istiyorsanız, bunun oldukça keyifli olacağının garantisini verebiliriz. Bu dansta eller, kollar, kalça ritmik olarak kullanılır. Vücudunuzun pek çok bölümü çalışmış olur.   Zumba ile kilo verilir mi derseniz;   Zumba ile saatte 500 kalori yakarsınız. Bu şekilde formunuzu da koruyabilirsiniz. Zumba dersleri verilen sınıflara katılabilirsiniz. Latin müziği eşliğinde latin dans adımlarıyla kalça, el, kol ve ayak ritmini yakalarsınız. Hem dans edip hem de kilo vermiş olursunuz. Zumba ile on günde bir beden küçülmek mümkündür. Bunun için herhangi bir salon sınıfına kaydınızı yaptıramıyorsanız, evde videoları değerlendirebilirsiniz. Yaptığınız dansı düzenli olarak yapmanız gerekir. Bu nedenle dikkatli olmalı ve doğru dans ettiğinize de emin olmalısınız. Zumba ile vücuttaki tüm kas gruplarının çalıştığını göreceksiniz. Dnsın yoğunluğu ve yoruculuğu nedeniyle ortalama fizik performansı sınıf derslerinde tercih edilir. Siz de evde kendinize göre bir performans oluşturabilirsiniz. Hocanın belirlediği koreografiye göre, hip hop, göbek dansı gibi dans türleri de eklenir.   Bir saatlik bir zumba dersinin fazla bile geleceğinden emin olabilirsiniz. Zumba ile kilo verilir mi bunu denemek için öncelikle olarak videoları da takip edebilirsiniz; ancak sistemli ve prensipli olmalısınız. Düzenli olarak zumba yapmalısınız ki bir sonucunu görebilin. Bu prensip tüm spor dalları ve egzersizlerde geçerlidir.

    Yağ Yakımını Hızlandıran Spor Dalları DETAY
    Yağ Yakımını ...

    Yağ yakımı, spor yaparken en çok dikkat edilen durumlar arasında yer alır. bazı spor dalları yağların daha kolay ve çabuk yanmasını sağlayabilir. Bu nedenle eğer yağ ölçümünüz konusunda sorun varsa, size daha çabuk yağ yaktıracak spor dallarını tercih edebilirsiniz. Yağ yakımını hızlandıran spor dalları konusunda dikkatli olmak ve vücuda göre doğru seçim yapmak gerekir.   Yağ Yakımında Sporlar   Yağ yakımını hızlandıran spor dalları sayesinde daha hızlı ve çabuk kilo verebilir, daha çok kalori yakmanız keyfini yaşayabilirsiniz. Yüksek düzeyde yağ yaktıran spor dalları arasında şunları görebilirsiniz:   Patenle kayma: 30 dakikada 425 kalori yakarsınız. Bu spor hem eğlenceli hem de yağ yakımı konusunda ilk sırada. Kalça ve baldırlarınızı iyi hareket ettirdiğiniz için sürekli aktif kalan bir gövde kasınız olur. Koşma: 30 dakikada 374 kalori yakarsınız. Yağ yakmayı arttırmak için dönüşümlü olarak hızlı – yavaş koşabilir ve tepeleri koşarken kullanabilirsiniz. İp atlama: 30 dakikada 340 kalori yakmanıza sağlar. Hem de eğlencelidir. Yağ yakımını arttırmak için hızınızı düşük – yüksek tempo olarak ayarlayabilirsiniz. Tek ayak, çift ayak atlayabilirsiniz. Hulahop çevirme: 30 dakiakada 300 kalori yakarsınız. Biraz zor bir aktivite olsa da belli tekniklerle altından kalkabilirsiniz. Tenis: 30 dakikada 272 kalori yakmanızı sağlar. Yağ yakımını arttırmak için 50 ve 100 sefer arka arkaya kaçırmadan topa vurabilirsiniz. Dans etme: 30 dakikada 221 kalori yakarsınız. Kollarınızı kullanarak yağ yakımını arttırabilirsiniz. Enerjik yürüme: 30 dakikada 170 kalori yakmanızı sağlar. Dönüşümlü olarak iki dakika boyunca enerjik yürüyüp, bir dakika boyunca gücünüz yettiği kadar koşabilir ya da hızlı yürüyebilirsiniz.   Yağ yakımını hızlandıran spor dalları sayesinde, daha az zamanda daha çok kalori yakabilirsiniz.

    Egzersiz Öncesi Yapılacaklar DETAY
    Egzersiz Öncesi ...

    Spor yapmak tek başına yeterli bir aktivite hiçbir zaman olmamıştır. Spor yaparken mutlaka beslenmenize de dikkat etmelisiniz. Egzersiz öncesi yapılacaklar konusunda dikkatli olursanız, iyi bir egzersize kendinizi hazırlamış olursunuz.   Antreman Öncesi Neler Yapılmalı?   Sağlam bir antreman için kendinizi spor salonuna gitmeden hazırlamanız gerekir. Bu nedenle hazırlık aşamasına dikkat etmeli ve bazı rutinleri daha verimli bir spor için yerine getirmelisiniz.   Egzersiz öncesi yapılacaklar;   İlk olarak enerji için yemek yemelisiniz. Genel olarak antremandan bir saat evvel yemek yemeniz gerekir. Bu yemek size spor için gereken enerjiyi sağlayacaktır. Karbonhidrat ve protein aldığınızdan emin olmalısınız. Muz, elma, portakal, fıstık ezmesi tüketebilirsiniz. 600 ml su içmelisiniz. Bu sizin antreman sırasında susuz kalmamanızı sağlar ve kramp gibi sorunlardan korur. Supplement kullanırsanız, odaklanma konusunda sorun yaşamazsınız. Antremandan otuz dakika önce almanız gerekir. Antremanınızı önceden gözden geçirmelisiniz. Doğru şekilde ısınarak egzersizlerinize başlayın. Şarkı listesi oluşturun ve hareketli şarkılardan oluşan listenizle daha keyifli spor yapın.   Egzersiz öncesi yapılacaklar konusunda dikkatli olursanız, sporunuz daha verimli geçecektir. Aslında spor bir bütündür. Egzersiziniz sonrasında da ayrıca dikkatli olmanız gereken şeyler vardır. Bunlar arasında beslenme, yaptığınız programa göre değişiklik gösterir. Kaslarınız antremandan sonra ikli saat içinde normal seyrine göre daha fazla enerji depolamış olacaktır. bu nedenle bu süreçte kaliteli besinler seçmeniz gerekir. Antreman sonrasında; pişmiş yulaf ezmesi, bir bardak yağsız süt, bir avuç dolusu badem, meyve salatası, yağsız yoğurt, meyve, ızgara tavuk ya da somonlu sandviç, bir yumurta, 40 gr yağsız beyaz peynir tüketebilirsiniz. Bunları yerine getirdikten sonra vücudunuzdaki farkları kısa süre içinde görecek ve kendinizi çok daha iyi hissedeceksiniz