Giriş Yap Kayıt Ol
HANGİ SEO NASIL YAPILIR? MOBİL SEO İLE MASAÜSTÜ SEO FARKLARI NELERDİR? | Tunçbilek Reklam
HANGİ SEO NASIL YAPILIR? MOBİL SEO İLE MASAÜSTÜ SEO FARKLARI NELERDİR?

Mobil ve Masaüstü SEO: Birbirlerinden ne kadar farklıdır?


Mobil SEO her geçen gün çok daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Bununla beraber bu alanda çalışan seo uzmanlarının masaüstü SEO çalışmaları kadar mobil SEO çalışmalarına da gündemlerine alarak çalışması gerekmektedir. Peki, birisi için yapılan bir çalışma öbürüne tesir edemez mi? Normal şartlarda evet etkin olmasını beklersiniz ama her şey göründüğü kadar kolay olmayabilir.

İyi ve zengin bir içeriğin standart SEO önşartları, doğal yani bir anlamda organik link portföyü ve semantik anahtar kelime iyileştirmeleri her iki çalışma grubu için de çok ama çok önemli görülmelidir. Ancak konumuz yanımızda taşıayabildiğimiz iletişim araçları olduğunda düşünülmesi gereken değişik unsurlar da bulunmaktadır. Örnek vermek gerekir ise mahallî listeleme iyileştirmeleri, Apple ve Google Haritalar, Sesli arama ve mobil site varlığı hareket halinde olan bir kullanıcı için bambaşka ihtiyaçların olduğunu göstermektedir.

 

Mahallî Listeleme İyileştirmeleri

Mahallî listeleme mevzusunda bugüne kadar çok şey dinlemiş olabilirsiniz. Ancak, mobil üzerinden arama yaptığınız zaman vaziyetin ne olduğunu daha net kavrayabilirsiniz. Mobil aramalarda üst kısımlarda yer alan sitelerin her birisi mahallî listeleme iyileştirmelerini içselleştirmi yani özümsemiş demektir. Mahallî listeleme iyileştirmeleri tekniğini kullanmak özellikle düşük rekabet yoğunluğuna sahip olan şirketler için büyük bir avantajdır. Zira bu şekilde yapılan harcamalar dramatik şekilde düşmektedir.

 Mobil arama neticelerini yabana atmamalısını çünkü her geçen gün insanlar dolaşırken karşılaştıkları internet reklamlarına daha çok ilgi göstermektedir. Mobil aramalarda üst sıralarda yer almak her açıdan firmanıza ve markanıza avantaj sağlayacaktır. Son dönemlerd mahallî listeleme ve mahallî SEO tasarımı konusunda ihtiyaçların çeşitlenerek çoğalmasının  esas sebebi tamamen bu avantajdan yararlanabilmektir.

Apple ve Google Haritalar:

Dünyanın mobil alanda en çok kullanılan işletim sistemlerinden ikisi iOS ve Android’in harita uygulamalarını kesinlikle değerlendirmeniz gerekir. Her geçen gün çoğalan mobil aygıt kullanma oranı, insanların mobil aramaları ön tasarıya çıkarmaları ve mekanları bile haritalar üzerinden görüntülemeye çalışmaları sizin için bir fırsattır.

Mahallî iyileştirmelerin yanında Apple ve Google tarafından sunulan harita hizmetlerinde iyileştirmeler mutlaka hem firmaların hem de seo desteği sağlayan profesyonellerin üzerinde durması gereken konulardan biri olarak durmaktadır. Firmaların büyük bir kısmı Google Haritalar mevzusunda iyileştirmeleri yerine getirseler dahi Apple Haritalar mevzusunda pek bir atılım gerçekleştirmeyi şu ana kadar başaramamışlardır. Bunu avantaja çevirmek için her iki hizmet için de zorunlu çalışmaları yapmanız gerekmektedir.

Sesli Arama:

iOS ve Android platformlarında yer alan sesli arama özelliklerinin artık işe yaramaya başladığını düşünebilirsiniz. Belki bunları hiç kullanmamış da olabilirsiniz ama kullanıcılara zahmetsiz bir şekilde arama yaptırabilmek önümüzdeki senelerde daha fazla ehemmiyet kazanacak bir gidişattır. Kullanım istatistiklerine bakıldığında firmaların çıkarttığı yeni dil destekleri ve hatta eski aktif dil desteklerine eklenen bir çok yeni özellik bu uygulama biçimini her geçen gün daha cazip kılmaktadır.

Sesli aramalar için sitenizi iyileştirmek ve buna tam anlamıyla uyacak SEO çalışmaları yapabilmek için gayret göstermelisiniz. Gün geçtikçe çoğalış gösteren sesli aramalardan yararlanmak için  kolları sıvamalı ve harekete geçmelisiniz.

Mobil Site Varlığı:

Mobil aygıtların kullanımının çoğalması, mobil aramaların yükselmesi ve mobil mutasyonların ehemmiyet kazanması gibi hususları sayısız defa duymuş olabilirsiniz. Minik bir firmaya sahip olsanız bile mobil site ile kurumsal varlığınızı ortaya koymalısınız. Mevcut gidişatta pek çok firma fotoğrafı sitelerini mobil geçimli hale dönüştürmek mevzusunda atılım yapmamaktadır. Minik bir şirket dahi olsanız mobil geçimli site mevzusunda cesaretli davranmalısınız. Bu hem rakipleriniz ile olan rekabetinizi etkileyecektir hem de mobil aramalar mevzusunda size büyük kolaylık sağlayacaktır.

Arama motoru devi Google, mobile geçmiş olmayı bir sıralama etkeni olarak kabul etmektedir. Mobil geçimi olmayan sitelerin büyük bir kısmı arama neticelerinde geri sıralamalara - listelere atılmakta, mobil geçimli siteler ön sıralarda rahatlıla yerlerini korumaktadır. Bu çeşitlilik içerisinde ortaya çıkan avantajlardan yararlanmak için firmanıza ait sitenin kesinlikle mobil geçimli olmasına itina göstermelisiniz.

Peki bu durumda siz ne dersiniz? : Mobil SEO gerçekten masaüstü SEO çalışmalarından çok mu farklıdır?  Bize kalırsa bu sorunun yanıtı kesinlikle ve kesinlike evet olmalıdır.  Artık masaüstü SEO çalışmaları kadar mobil SEO çalışmalarına da önemsemelisiniz. Aramalardaki varlığınızı yükseltmek için ekstra gayret göstermelisiniz. bu açıdan bakıldığında yakın gelecekte Youtube'un mobil angajmanı üzerindeki etkisinin de artacağını bilerek Yourube için görsel editöryal hazırlamanın da zamanla daha büyük öneme sahip olacağını düşünmekteyiz. 

87 kez görüntülendi. / 26-01-2019 tarihinde eklendi.