Giriş Yap Kayıt Ol
GOOGLE ANALYTİCS KULLANIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ | Tunçbilek Reklam
GOOGLE ANALYTİCS KULLANIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ

Google Analytics içerisinde tunçbilek Reklam'ın  sıklıkla kullandığı 5 farklı özelliği sizler için inceledik.


Google Analytics üzerinden fantastik oranlarda SEO ve pazarlama bilgisini edinmeyi başarmak çok ama çok kolay. Bu yararlı bilgiler sitenizin genel performansını optimize etmek için hangi fırsatların mevcut olduğunu keşfetmenize rahatlıkla destekçi olabilecektir.

Etkileşim miktarı bilgileri ya da mutasyon kriterlerine kadar Google Analytics üzerinden kazanılabilecek çok fazla bilgi son kullanıcı için tamamen açık bulunmaktadır. Google Analytics kendi içerisinde barındırdığı bilgiler ile sizin reklam yönetim operasyonlarınızı hızla eyleme dönüştürmek için bekler durumda tutulmaktadır. Fakat Bazı özellikler hemen göz çarparken bazı özellikler ise sizin biraz kurcalamanızı beklemektedir. Hatta bazı durumlarda bazı fonsiyonlar başkaca diğer fonksiyonla ile kullanıldığında çok daha etkili olmaktadır. 

İsterseniz önce Google analytics'in özel segmentler bölümüne bakalm; 

1. Özel Segmentler nasıl kullanılır?

Özel segmentler uzunca bir süredir Google Analytics’in esas bir özelliği olmasına karşın pek çok seo uzmanı bu yapıyı kullanmamakta ısrar etmektedir.   Özel segmentler trafiği kanallara göre, ziyaretçilere göre ve demografik bilgilere göre analiz fırsatı sunabilmektedir ki bu bir işe başlarken temel olarak en önce dikkat etmemiz gereken şeydir.

Özel segmentler sitede geçirilen müddet, belli sayfalara yapılan ziyaretler, bir seo amacı bitiren ziyaretçiler, belli bir yerden dolanarak gelen ziyaretçiler ve daha da ötesinde aslında neredeyse her türlü kullanıcı bilgisinden oluşabilmektedir.

Segmentleri kullanmak sitenizdeki kullanıcılar hakkında daha fazla bilgi edinmeniz mümkün olmaktadır. Buna ek olarak segmentler kullanıcıların siteniz ile kurdukları etkileşimleri kavramanızı sağlamaktadırlar. Sitede hangi noktalar daha aktif, içerik üretimi ne kadar tabana yayılmış, vb..

Özel segmentleri kullanırken ek kısımlar keşfetmek istiyorsanız ilk ziyaret etkeniz gereken yer Google Analytics’in Kitle natifi olmalıdır. Bu bölüme ulaşmak için  "Kitle" > "İlgi Alanları" > "Genel Bakış" kısmına gitmeniz yeterlidir.  Buraya ulaştıktan sonra ise daha üst seviyede üç katmana ulaşabilirsiniz. 

- Yakın İlgi Alanı Kategorileri
- Pazardaki Segment
- Öteki Kategoriler


Bu alanları araştırdıktan sonra daha derine doğru hareket etmek istiyorsanız "Kitle" > "Demografi" sekmesine kliklemeli ve burada "Yaş" ve "Cinsiyet" bilgilerini araştırmalısınız. Bu bilgiler sitenizi ziyaret eden kullanıcıların kim olduklarını anlama mevzusunda size oldukça detaylı şekilde yardımcı olacaktır. Özellikle bazı sektörlerde temel demografik bilgiler ürünün tipine göre en önemli verilerden bir tanesi olarak karşımıza çıkabilmektedir.

Daha sonra "Kitle" > "Genel Bakış" kısmına gelerek "Tüm Seanslar" bilgilerini ele almalısınız. Burada yeni bir segment oluşturmak için "+Yeni Segment Ekle" natifine klikleyerek ilerlemelisiniz. Böylece kullanıcıları kendi aralarında karşılaştırma yoluna gidebilirsiniz.

Burada bilgileri 6 ay geriye doğru olacak biçimde araştırabilirsiniz. Bu sizin için kabul edilebilir bir müddet ise bilgileri analize başlayabilir ve kullanıcıları daha iyi kavrayabilirsiniz.

 

2. Mobil Trafiği Gözlemleme:

Mobil trafik her geçen gün değerini artırmaya devam etmektedir. Ancak yalnızca sitedeki mobil trafiği araştırmak yerine mobil ziyaretçilerin sitenizde gerçekleştirdikler hareketleri ya da etkileşimi de her adımda göz önünde bulundurmanız gerekmektedir.

Bunun için alttaki noktaları üşenmeden analiz edip değerlendirmeye almanızı önermekteyiz:

Mutlaka mobil takipçi geridönüş rakamını tekil sayfa seviyesinde görüntüleme yoluna gitmelisiniz. Bir mobil segment ilave ederek bunu yapabilirsiniz. Çünkü sitenize bir şekilde ulaşan bir bireyin sitenizden faydalanaıp faydalanmadığını bilmek ana içerik stratejinizin doğruluğunu da test edecektir.


Mobilde yer alan hemen çıkma oranını sayfa bazında takip etmelisiniz. Mobil hemen çıkma oranlarının yüksek olduğu sayfalar sizin en önemli sayfalarınızdır. Bu bilgiler tekil sayfalarla alakalı potansiyel problemler hakkında da bilgi sahibi olabilmenize yardımcı olacaktır. 


Mobil ve masaüstü hemen çıkma oranı ölçümlerini karşılaştırmak da akıllıca olacaktır.  Aynı sayfa için bunu yapmak, mobil tecrübe ile masaüstü tecrübe arasındaki farklar hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanızı sağlayabilecektir. Zira her daim sitenizin mobil uyumlu ibaresini baştan "sitem zaten mükemmel performanslı bakmama gerek yok" diye düşünmek gerçekçi olmayabilir. 


3. Site İçi Arama Sıklığı Testi :

 

Sitenizde bir arama özelliği varsa ziyaretçilerin sitenizi dolaşırken ne aradıklarını çok daha yakından bilmek hem onlar hem de sizin adınıza bir çok fayda yaratabilir . Bu sayede onların neleri arayarak sitenizde daha uzun vakit geçirmeyi planladığını görebilirsiniz. Ek olarak, sitenizde kaç şahsın arama yaptığını da görebileceğinizden sitenizde olanları 1. şık içerisinde anlattığımız yapı ile tekrar değerlendirebilir ve ilerlemeniz yol için başkaca stratejiler geliştirebilirsiniz. 

İsterseniz bu konuyu biraz detaylandıralım.  Sitenize gelen ziyaretçilerin büyük bir kısmı sitenizde arama özelliğini kullanıyorsa (ki kullanmayadabilir - bu da başka bir veridir), sitenizin esas gezinti ögelerini gözden geçirerek onlara belli sayfalara daha basit ulaşım olanağı tanımak için yeni kısayollar ya da bölümler oluşturabilirsiniz.

Ziyaretçilerin arama bandına girmiş oldukları kelimeler yeni içerik oluşturma mevzusunda mutlaka sizi yönlendirmelidir çünkü tercihin sahibi ziyaretçilerdir ve siz onların isteklerini es geçmemelisiniz. Yani kısaca ziyaretçiler kesintisiz olarak sitede yer almayan bir içerikle ilgili veri araması yapıyorsa hemen bu cins bir içerik paketi oluşturarak onlara hitap etmeye çalışmalısınız.bu nokta diğer bütün başlıklar ile de geçerlidir ve mutlaka uygulanması için uzun vadeli projelendirme gerekmektedir. 

Bir kullanıcıları sık sık belli mahsul veya hizmetle alakalı arama yapıyorsa bu vaziyette onu ana sayfaya doğru çıkarmalı veya onu esas gezinti ögelerinin içerisinde kullanma yoluna giderek ulaşımını basit hale getirmelisiniz.

 

4. Hemen Çıkma Oranına "ÖZELLİKLE" Dikkat Etme:

Bir sitenin hemen çıkma oranı, siteyi ziyaret eden ve ardından bir sayfayı görüntüledikten sonra detaylarına göz atmaya devam edern bireylerin yüzdesi ile ifade edilmektedir.

Yüksek yani hızla hemen çıkma oranları her zaman kullanıcı tecrübesinin sürekli olduğunu göstermeyebilir. Ancak hemen çıkma oranının yüksek olması ziyaretçilerin sitede aradıklarını bulamadıklarının oldukça önemli bir göstergesi olarak görülmelidir. Eğer bu durum çok ciddi oranda yüksek ise iş seo kısmı içerisinde değil; sitenin genel içerik stratejisi ile alakalıdır ki bu bazı şeylerin en baştan düşünülmesine yol açmalıdır.

diğer bir örnek vermek gerekir ise siteniz uzun kuyruklu bir niş terim için yüksek sıralamaya sahip olabilir. Ancak sitenize gelen birey hazırlamış olduğunuz içerikten memnuniyet duymazsa doğal olarak hemen sitenizi sık kullanılanlara kaydetmeden çıkacaktır. 


Bir sitenin hızla terkedilme sebepleri sadece içerik de olmayabilir:  tasarımı veya cılız bir kullanıcı arayüzüne ve kullanıcı tecrübesine sahip bir site doğal olarak kullanıcısın hemen çıkma oranının yüksek olmasına neden olabilecektir.

Google Analytics’teki zaman dilimini ayarlarken  siteden hemen ayrılma oranlarını farklı zaman periodlarına göre değerlendirmekte de fayda vardır. Çünkü bazen bazı siteler yılın bazı dönemlerinde konuları gereği içeriklerine daha rahat ulaşabilir. Bazı istelerse bazı dönemlerde daha az içerik üretebilir. tabi bu içerik üretimi sadece sayı üzerinden değil nitelik üzerinden de değerlendirilmelidir. Bilgileri üç aylık - altı aylık ya da sadece aylık periyotlarla araştırarak sitenizin göstermiş olduğu performansı ve yaptığınız farklılıkların ne derece etkin olabildiğini çok daha net bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.

 

5. "Mutasyona" Göre En İyi Sayfaları Tespit Etme:

Her sayfanın fertsel sayfa performansını ve mutasyon kıymetlerini kavramak siteniz hakkında hayli fazla bilgiye sahip olmanıza destekçi olabilecektir.

"Tutum" > "Site İçeriği" > "Açılış Sayfaları" kısmına gidip aylık, üç aylık veya senelik olarak bilgileri analize başlamalısınız. Tüm bilgileri karşılaştırmak için uygun zaman aralıklarını seçtikten sonra bilgilerle alakalı daha net bir görünüme sahip olabilirsiniz.

Her sayfanın öncelikli olarak negatif meyillere göz atmanız gerekmektedir. Belli bir sayfada gözle görülür performans gedikleri bulunuyorsa muhtemelen sayfa içerisinde başkaca problemler bulunmaktadır.

Bununla beraber, birkaç sayfaya dağılmış bir negatif bir takipçi meyili bulunmaktaysa sitenizde bazı yazılım temelli problemler de yaşanıyor olabilir. Sitenizin kıymetlerini (yazılı ve görsel içeriklerini) tam anlamıyla denetledikten sonra   sitenizin teknik tahlilini raporlamalı; bir mesele olup olmadığını tespit etmeli ve eğer bir hata varsa sitenin genelinde de bu durumu gözlemlemelisiniz. 

47 kez görüntülendi. / 28-01-2019 tarihinde eklendi.